23 August 2009

我不喜欢

以前在书摊无意间翻到一本书,里面有一句话。

诺贝尔文学奖得主萧伯纳说:“此时此刻在地球上,约有两万个人适合当你的人生伴侣,就看你先遇到哪一个,
如果在第二个理想伴侣出现之前,你已经跟前一个人发展出相知相惜、互相信赖的深层关系,那后者就会变成你的好朋友,但是若你跟前一个人没有培养出深层关系,感情就容易动摇、变心,直到你与这些理想伴侣候选人的其中一位拥有稳固的深情,才是幸福的开始,漂泊的结束。

我不喜欢这个。

觉得很随便。这句话的论调,爱得随便。

比我的爱还要随便。

什么叫做,在你先遇到的一个,如果有发展相知相惜的关系,那么另外一个,就不会有更深沉的关系。

那我第一个遇到的,我要好好把握喽。现在回顾,我错过他了吗?我是不是要怪自己没有好好把握?所以才不会发展出相知相惜的关系。

那我就是,每遇一个,我都要努力发展出相知相惜的关系?不是,应该是说,我第一个遇到就要这样做了。

那我是不是不用管任何东西,只要一遇到一个,就要努力发展出相知相惜的关系。

这样讲,不是很随便喽。

随便遇到一个,就可以发展出相知相惜的关系。

随便啦。走在街道上,随便遇到一个,问路的,很好谈,然后互相拿电话号码。

就努力发展相知相惜的关系。

如果是这样,本小姐很不得空了。

每每去到一个地方,跟这个很好谈,跟那个很好谈,然后每个喜欢我,每个要跟我发展相知相惜的关系。

不得了。

莫名其妙。什么论调嘛。

很有问题咧。每一个都可以发展喽。

真是岂有此理,一点目标也没有,随便到要死。

模拟两可。

有问题啦,超级不喜欢。

我不喜欢!

1 comment:

Ah Ma said...

U have looked at this statement in such way, has provided me another way of explanation toward this.

If I don't look at what you wrote, my own interpretation is he is trying to ask people to appreciate someone you have feeling for or are liking of, or loving for. He wants people to try to pay serious toward relationship. Even though we might think that this is the right one for us, and we should keep it.

However, Feeling is something abstract, and we are subjected to environment influence. In the end, this rship might end up with yes or no. Well, it also based on personal choice. For instance, some people are not happy in the rship but they wanted to hold on it due to their own religious belief.

But, positively, He also trying to point out that life isn't only 1 Mr Right appeared at times. So, you will have 2nd chance. Only a stable rship is able to rooted both parties' heart.

For him, relationship is something need to be maintained and trusted by both partners. Of course, to become a partner need a spark happens between two people, it is not simply grab anyone.

Relationship is ain't about singular, it is developed by both people.

Thanks for your sharing, a statement could induce people to understand in different way. I believe that we share common ground as relationship supposed to be serious.